30 Ağustos 2009 Pazar

Saç Sakal

İstisnasız herkesin belirli periyotlarda gitmek zorunda kaldığı mekan. Kimimiz daha çok özen gösterir hiç çıkmaz. Kimimiz aydan aydan anca uğrar.Mahalle berberleri, erkek kuaförleri, Altın Makaslar, Kırık Taraklar.. vs. Ben en çok o meşhur Arko traş sabununun kokusunu seviyorum ve her seferinde sakal traşı oluyorum. Standarda yakın saç modelim de zaten 2,5 numara traş edilmiş sakallarımla eş zamanlı uzuyor. Bıyıklar ağzıma girmeye yakın (ayda bir) berberde alırım soluğu. "Ense düzelsin, üstler kısalsın, top sakal 2,5 numara." On yaşımdan beri mahallemdeki (Acıbadem) berbere (bizim manavın üç oğlu ) gider hep aynı kişiye traş olurdum (ortancasına). Okul traşım, tavuk götü, amerikan traşı, ense uzun 3. Lig topçu modeli, uzattığım zaman sırf yanlar, asker traşı, damat traşı... Hepsini istisnasız aynı koltukta oldum. Üniversite yıllarında bile Eskişehir'den İstanbul'a dönmeyi beklerdim traş olmak için. Şimdiler de evlenip mahalle değiştirdik, iş-güç , trafik vesaire derken hep ona gidemiyorum. Acil zamanlar için bir yedek tutmak lazım diyerek yeni mahallemde de (Kozyatağı) bir berber belledim. Şansıma tüm berberlerim Beşiktaşlı. Bu arada fiyatlar da artık coşuyor. Saç traşı 18 TL.

Hiç yorum yok: